fredag 27 maj 2011

Snart skolavslutning

Flamenco (Bild Hans P)


Eftersom jag till vardags jobbar på en gymnasieskola, så känner man verkligen att skolavslutningen närmar sig. Det arrangeras alltid lite extra jippon för eleverna, som t ex den här flamencouppvisningen, men det finns också kurser hur man dansar vals inför skolbalen.

Jag har nu satt flertalet av betygen på mina 7 gymnasiegrupper, men låter det sjunka in och sätta sig innan jag låser det färdiga resultatet. Det blir många höga betyg, kul att så många elever uppnår de högsta målen.
I morgon lördag har jag hyrt en släpkärra för att hämta en kaninbur till min dotter, men också golvmaterial till 2 rum i huset på landet. Vår pendlarbil (en gammal Peguegot) har också fått nya sommardäck och passerat bilbesiktningen med blankt protokoll. Så det finns mycket att glädja sig åt. Helgen verkar bli regnig, men framåt onsdag nästa vecka så väntas 20-25 grader och sol.
Får se vad man kan hitta på då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar