torsdag 19 maj 2011

Snart helg

Jag har funderat på att åka upp till Sundsvall och hälsa på min mamma till helgen. Via Stockholm så är avståndet 81 mil. Med husbilens marschfart på motorväg (långtradarfart 85-90) så tar resan 11 timmar. Om jag skulle köra 81 mil söderut i stället, så hamnar jag nere i Göttingen.
Inser att det är orealistiskt att sitta 22 timmar vid ratten för att hinna hälsa på några timmar under helgen. På måndag så väntar ju jobbet igen.
Nej, skall jag ut och åka, så får det blir kortare än så! Sundsvall får vänta till semestern, då vi kan göra kortare etapper och hinna titta på lite mer under resans gång.

Apropå stölden jag berättade om, så har jag sett i lokaltidningen att ett flertal skogstraktorer (6-7 st) alla har blivit bestulna på samma utrustning, dvs manöverpanelen till skogskranen och rotatorn. Alla inom några mils radie. Det borde alltså vara en liga i farten, hoppas polisen kan göra nåt åt saken.

Här på västkusten har vi haft en veckas regnigt och kyligt väder. Men det verkar bli en fin helg. Gräset har vuxit bra, så jag måste klippa på 2 tomter (radhuset och skogsfastigheten) dessutom maskrosborttagning vid radhuset. Vi har en relativt stor trädgård, på gott och ont.

Skickar med en bild som jag tog när vi övernattade med husbilen vid Bolsenasjöns strand för några år sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar